torsdag, augusti 23, 2007

så nu har jag bott här i några dagar:)
trivs jätte bra, i skolan är det jätte kul.. och sådär:)
träffade en schysst kille på bussen igår, bussarna här är verkligen sjuka, för här finns inga spårvagnar!
ibland kommer man in till stan på nolltid och andra gånger tar det över 40 min!
med samma linje alltså..
och det finns biljettautomater som äter upp korten.. (hände mig första gången jag skulle stämpla.)
tur att chaffis hade en lång linjal att fiska upp kortet med.
har även träffat på en trevlig tele2 försäljare (fast han fick ingen mobil såld till mig, haha!), och en brevbärare.. som hejade glatt när jag gick förbi. jo, men alla är lika trevliga här:) har även kommit bort/vilse i staden.. två ggr eller så..
jag skryter med mitt lokalsinne.

1 kommentar:

Lovely Makeup sa...

Blir så glad när jag läser att du trivs. :)